Produktový feed, ktorý poskytujete Obchodníckemu centru Google (Google Merchant) je základom inzercie v Nákupoch. V tomto blogu sa pozrieme na to, ako produktový feed vytvoriť a na aké oblasti sa zamerať.
Produktový feed je tabuľka vašich produktov s ich konkrétnymi atribútmi (detailmi), ktorú poskytnete Obchodníckemu centru Google. To odovzdá potrebné informácie Google Ads, ktoré v zápätí vytvoria reklamu v Nákupoch. Pre tento proces je samozrejme potrebné, aby ste svoj Google Merchant účet mali prepojený s Google Ads. Pokiaľ ho ešte nemáte, prečítajte si návod ako na to.
Tento produktový feed môžete vytvoriť dvoma spôsobmi – buďto manuálne, zadávaním potrebných atribútov do excelovskej tabuľky, alebo využitím nášho jedinečného nástroja BlueWinston, s ktorým vám tvorba feedu pre Google Merchant zaberie len pár klikov.
Vytváram produktový feed manuálne:
Pokiaľ vytvárate produktový feed manuálne, budete v ňom musieť zahrnúť povinné atribúty, detaily produktov, ako sú identifikačné číslo (ID) produktu, názov produktu, značka, URL, cena, popis, odkaz na obrázok, dostupnosť. Sú aj ďalšie, ale tie sú buďto voliteľné alebo povinné iba pre niektoré typy produktov. Celý zoznam detailov, ktorými môžete definovať produkty vo vašom feede nájdete tu.
Optimalizujte produktový feed
Keďže Google Merchant následne poskytuje vami nahraté informácie Google Ads, je potrebné aby bol produktový feed vášho e-shopu čo najaktuálnejší a najkonkrétnejší. Spísali sme niekoľko oblastí, ktorým by ste mali pri tvorbe produktového feedu pre reklamy v Nákupoch venovať mimoriadnu pozornosť, alebo ich optimalizovať, pokiaľ reklamy neprinášajú želané výsledky:
Osvedčená štruktúra názvov produktu
Názov produktu supluje kľúčové slová a názov reklamy. Preto je dôležité aby bol čo najzreteľnejší. Tu je niekoľko našich odporúčaní ako vytvoriť dobrý názov pre rôzne typy produktov:
Oblečenie: Značka + Pohlavie + Typ produktu + Vlastnosti (farba, veľkosť, materiál)
Spotrebný tovar: Značka + Typ produktu + Vlastnosti (hmotnosť, počet)
Trvácny tovar: Značka + Produkt + Vlastnosti (veľkosť, váha, množstvo)
Elektronika: Značka + Atribúty + Typ výroby + Model
Sezónne produkty: Príležitosť + Typ produktu + Vlastnosti
Knihy: Názov + Typ + Formát (viazaná kniha, eBook) + Autor
Okrem správnej formulácie názvu je tiež potrebné dbať na maximálny počet znakov, ktorý môže názov obsahovať. Ten Google stanovil na 150 znakov. Avšak pri rôznych zobrazeniach reklamy sa táto dĺžka môže líšiť a v niektorých prípadoch sa zobrazí iba prvých 70 znakov nasledovaných tromi bodkami. Keďže neviete, kde všade sa bude vaša reklama zobrazovať, skúste názov naformulovať tak, aby už z prvých 70 znakov bolo jasné, o čo sa jedná.
Optimalizujte obrázky
Vhodné obrázky sú druhým najdôležitejším komponentom produktového feedu pre Google Merchant hneď po názve reklamy. O tom, ako môžete optimalizovať obrázky pre reklamy v Nákupoch si môžete prečítať v našom staršom blogu.
Dodržujte zásady inzercie
Zásady inzercie Google definujú, čo v reklamách v príslušných sieťach povolené je a za čo bude naopak vaša reklama pravdepodobne zamietnutá. Okrem zákazu inzerovania niektorých typov produktov definujú tieto zásady aj pravidlá, ktoré by vám mohli pomôcť pri optimalizácii produktového feedu pre Google Merchant. Medzi nimi napríklad obmedzenie používania niektorých znakov v názvoch produktov, prehnané používanie veľkých písmen a podobne.
Oboznámte sa rýchlo so zásadami inzercie Google Ads tu.
Aktualizujte
Produktový feed je potrebné neustále aktualizovať, pretože sa mení cena produktov alebo ich dostupnosť. Táto činnosť je bez pochýb časovo náročná, no pokiaľ feed a teda ani Merchant Center nebude obsahovať aktuálne informácie, budú sa zbytočne inzerovať produkty, ktoré nie sú dostupné alebo cena v e-shope nebude zodpovedať cene v reklame. Toto je jeden z hlavných dôvodov, prečo neodporúčame tvoriť XML feed manuálne, ale radšej využiť nástroj, ktorý to spraví za vás. Čítajte ďalej…
Chcem ušetriť čas a použijem BlueWinston:
Pokiaľ nemáte čas na zdĺhavú tvorbu produktového XML feedu kompatibilného s Google Merchant a jeho neustálu optimalizáciu, sme tu pre vás. Prinášame vám jedno veľmi šikovné riešenie – jedinečnú aplikáciu BlueWinston, ktorá vám pomôže spracovať informácie o produktoch z bežného produktového feedu pre porovnávače cien a priamo cez Google Content API extrémnou rýchlosťou aktualizuje a nahrá dáta do Google Merchant účtu.
Hlavnou výhodou je, že údaje ako zmena ceny či dostupnosti sa v Google Merchant aktualizujú behom sekundy, nie po dlhšom čase ako je to pri manuálnom nahrávaní feedu. Okrem toho, pokiaľ využívate CMS ecommerce platformy ako Shopify alebo Magneto, nainštalujte si plugin BlueWinston a aplikácia vám automaticky vytvorí produktový XML feed. Nepotrebujete programátorov či ďalšie nástroje na to, aby ste mohli využívať aplikáciu BlueWinston a inzerovať cez Google Shopping.